NEBUNIE CURAtA
Detailing Moto – Ritualul care ne-a crescut.
La Crazy Garage, totul a inceput cu o pasiune nebuna si multa munca pe care nu o inveti din carti. Ne-am lovit de toate… experimente care ne-au scos lacrimi de fericire, dar si prostii care aproape ca ne-au ingropat motocicletele si nervii. Si fix asta nu vrem sa ti se intample tie.
Detailingul moto nu e joaca. Nu e burete, apa si „hai ca merge”.
E o munca care cere rabdare, tehnica si nerv de otel.
Asa ca daca vrei sa-ti mentii motocicleta ca noua, lasa-l pe Rasputin si pe Nebun sa bage mainile unde trebuie. Aici nu se lucreaza cu sperante, ci cu experienta..
De ce detailingul moto e alt animal decat cel auto?
O sa-ti spuna unii ca e acelasi lucru.
Nu e. Deloc.
Motocicleta e o bestie sensibila… metal expus, lac subtire, plasticuri fragile, piele care cere respect.
La Crazy Garage demontam aproape toata caroseria. Da, chiar si alea mici, care par neimportante. De fapt, alea fac diferenta.
Singurele piese pe care nu le desfacem sunt cele vitale pentru siguranta ta, dar daca vedem ceva dubios, te anuntam pe loc.
Nu exista „merge si asa”.
Motocicleta e alt animal! Nu iarta! Tot ce e slab, se vede. Tot ce e prost facut, se simte. Si exact de aia, cine nu stie sa spele corect o motocicleta nu ar trebui sa puna mana pe ea.
Am scris si despre asta, pe larg. Daca vrei sa intelegi de ce apa + spuma nu sunt suficiente, vezi articolul nostru: Cum speli corect masina sau motocicleta. Spalarea corecta e fundamentul. E primul pas din orice ritual moto. Daca gresesti aici, tot ce faci dupa e compromis. Nu sari etape. Nu sari contaminari.
Daca te uiti la articolul „Lacul tau nu e un loc de inmormantare, curata cimitirul de insecte” o sa intelegi clar de ce lacul unei motociclete se sufoca mult mai repede decat cel al unei masini.
Insectele, raspunsul termic, expunerea… totul e amplificat.
De asta, la Crazy Garage, spalarea nu e o operatiune.
E un ritual. Cu produse corecte, cu tehnica invatata pe lacuri subtiri, cu presiune controlata, cu respect pentru fiecare material. Nu dam cu lancea ca la spalatul gardului. Fiecare pas conteaza, altfel ajungi in articolul ala celebru:
„Suprafetele mate devin lucioase, iar lucioasele devin triste”
Asta e partea pe care multi nu o inteleg. Detailingul moto nu inseamna doar „sa luceasca”. Inseamna sa protejezi, sa pastrezi, sa tragi linia corecta intre agresiv si precis. Inseamna sa stii unde e limita dintre curatare si distrugere.
De asta motocicletele sunt baza noastra.
Noi spunem mereu: cine stie sa faca moto, stie sa faca orice. La motociclete inveti disciplina, smerenia si adevarul tehnic. Acolo se vede mana. Acolo nu poti minti.
Si daca vrei luciu, avem!… Daca vrei protectie, o punem!… Daca vrei restaurare sau intretinere corecta, asta e specialitatea noastra!
Dar totul incepe cu spalarea.
Cu ritualul.
Cu respectul.
Moto e in ADN-ul nostru! Restul… evolutie!
Detailing Auto – Acolo unde alegerea devine nevoie.
La masini povestea e clara: exteriorul tine de alegerea unui gentleman, de felul in care iti respecti investitia si imaginea.
Interiorul insa… aia e nevoie. Acolo respiri. Acolo iti petreci orele, stresul, naveta, zilele bune si cele proaste.
Nu lasi hazardul sa se adune intre scaune. Nu lasi orasul sa ti se aseze in plamani.
Habitaclul strange tot ce aduce viata moderna: polen, bacterii, virusi, praf fin, umezeala si mirosuri care se lipesc de haine si raman.
De aceea la auto incepem corect: cu interiorul.
Curatare profunda, igienizare reala, protectii antibacteriene, tratamente pentru piele si textile, zone sensibile readuse la viata, nu doar sterse pe fuga.
Daca vrei sa intelegi ce respiri in masina ta, citeste si Respiri ce lasi in urma !
Dupa ce vezi adevarul, nu te mai intorci la detailing ieftin.
Exteriorul – unde precizia din moto isi gaseste locul.
Pe partea de exterior, fiecare masina primeste tratamentul invatat pe motociclete, acolo unde lacul e mai subtire, suprafetele sunt mai expuse si detaliile nu iarta nimic.
Aceeasi disciplina, aceeasi tehnica, aceeasi obsesie pentru imperfectiuni.
Fie ca vorbim de protectie ceramica, de luciu, de restaurare usoara sau de protectie prin PPF, nu facem compromisuri.
Totul se face cu aceeasi precizie cu care atingi un rezervor proaspat lacuit: cu respect.
Masinile istorice – zona unde Crazy Garage este acasa
Masinile istorice sunt alt film.
Sunt mai aproape de motociclete decat de automobilele moderne: lacuri fragile, metal care respira, crom care poarta timp, piele naturala, plasticuri imbatranite, garnituri rare, detalii pe care nu le mai gasesti pe nicaieri.
Acolo nu mai vorbim despre detailing. Acolo vorbim despre conservare. Despre ritual. Despre responsabilitate.
O masina clasica nu se „detailing-uieste”.
Se pastreaza. Se curata cu rabdare. Se hraneste.
Se protejeaza asa cum protejezi ceva ce nu se mai fabrica.
Nu ne atingem de materialul original decat cu manusi invizibile.
Nu sufocam lacul vechi cu solutii agresive.
Nu reinventam masina, ii prelungim demnitatea.
Procesul e lent, deliberat, aproape meditativ.
Analizam fiecare suprafata. Fiecare bucata de piele, fiecare ornament, fiecare particica de metal.
Masina istorica nu ramane doar curata. Ramane intreaga. Ramane autentica.
Asta e zona in care suntem tatici. Aici se vede caracterul unui atelier.
Fie ca vii cu o masina moderna sau una cu poveste, principiile sunt aceleasi: respect, precizie, igiena, protectie reala si zero improvizatii!
Produse Premium pentru Moto & Auto – Gtechniq, ADBL si tot ce conteaza.
De ce sa folosesti produse banale cand poti sa lasi masina sau motocicleta pe mainile celor mai buni? La Crazy Garage lucram doar cu Gtechniq si ADBL. Nu pentru ca suna bine, ci pentru ca sunt printre putinele produse care nu ne-au dezamagit niciodata. Daca vrei sa-ti ingrijesti singur jucaria, gasesti produsele la noi in garaj sau pe CarHUB. Foloseste codul Crazy76 pe CarHUB si ai 5% reducere. Cat astepti la noi, poti bea un energizant, oferit gratuit pentru voi de partenerul nostru MONSTER ENERGY. Echilibrat, cum ar zice Rasputin.
Vibe-ul Crazy Garage – altfel decat orice atelier.
Stiu, timpul e scurt si detailingul pare o corvoada. Dar nu aici. La Crazy Garage poti sta langa noi sa vezi procesul, sa inveti, sa pui intrebari… sau te relaxezi la bar cu un ceai, o cafea sau un Monster Energy. Daca ai energie de dat, sari pe BMX-ul de la Monster si vezi daca reflexele sunt inca vii. Garajul traieste. Nu e sala de asteptare.
La Crazy Garage esti mai mult decat client.
Nu lucram pe banda, nu aruncam bonuri si zambete obligate. Aici e familie. Aici vii pentru vibe, oameni si sfaturi reale. Bea un Monster, asculta povestile, intreaba ce vrei. Daca vrei sa inveti cum sa-ti ingrijesti singur motocicleta sau masina, nu ne zgarcim la explicatii. Asta e cultura noastra!
Preturi corecte. Fara smecherii. Fara compromisuri.
Nu suntem cei mai ieftini! Nici nu vrem!
Pretul real il stim doar dupa ce vedem vehiculul. Unele proiecte cer o curatare rapida si o protectie de bun-simt. Altele necesita demontare, curatare profunda si tratamente pe bune.
Evaluarea e gratuita. Devizul e clar. Ce facem, facem cu lista in fata ta. Daca ai buget limitat, facem in etape. Important e sa fie bine si sustenabil. Detailingul nu e pentru milionari. Este pentru oamenii care isi respecta masina sau motocicleta.
Recomandarea noastra
Vino la o evaluare gratuita.
Vedem nevoia reala, facem planul, iti spunem pretul ca intre oameni.
Indiferent ce alegi, masina sau motocicleta ta iese din garaj asa cum trebuie: curata, protejata, respectata.
serviciile de dEtailing crazy garage
-
In urma spalarilor repetate, necorespunzatoare, luciul elementelor cromate ale motocicletei dispare. Dupa lustruirea lor cu solutiile potrivite, luciul este restaurat fara a elimina totusi zgarieturile de pe suprafete.
-
Procesul este necesar pentru indepartarea defectelor de natura oxidarii sau a zgarieturilor fine prin procedee mecanice folosind solutii care vor ajuta la curatare si la restaurarea luciului. Aceasta etapa se realizeaza cu ajutorul echipamentului specializat.
-
Aceasta etapa a detailingului presupune actiunea mecanica de lustruire a elementelor vopsite, cu solutii speciale de diferite granulatii, care are ca scop indepartarea defectelor optice de pe si din lacul motocicletei. In functie de adancimea zgarieturilor, se alege tipul solutiei respectiv numarul de etape de lustruire, sau, daca este cazul se poate aplica si o slefuire usoara dar acesta este un procedeu care poate fi executat de cel mult doua ori pe durata de viata a lacului protector.
-
Pentru a reda aspectul de nou si pentru a elimina defectele optice sau depunerile de calcar ale elementelor de plastic transparent, de multe ori este nevoie de aplicarea unui tratament de lustruire similar cu cel pentru lacul protector al vopselei dar cu substante si accesorii potrivite pentru acest tip de material.
-
Cerurile au multe beneficii, pe langa faptul ca sunt doar un cuvant popular de detaliere. Datorita stratului de protectie impus de ceara, ceruirea ajuta la minimizarea zgarieturilor, a daunelor solare si impiedica lipirea contaminantilor. De asemenea, aplicarea de ceara adauga o suprafata neteda motocicletei tale, ceea ce creeaza un scut pe stratul transparent, mentinand murdaria si alti contaminanti departe de suprafata pe care s-a facut aplicarea. In plus, ceara va face motocicleta sa arate stralucitoare! De asemenea, ceara ajuta la respingerea apei si apoi, la randul sau, face spalarea si mai usoara si o mentine mai curata. Totusi, trebuie stiut ca ceruirea trebuie efectuata mai des, pana la 3 luni, deoarece sunt folosite produse naturale, care se uzeaza rapid prin subtierea stratului aplicat.
-
Sigilantii polimerici tind sa fie foarte rezistenti, protejandu-va motocicleta de razele UV care provoaca decolorare, precum si de contaminanti ca insectele, ploaia acida si excrementele de pasari. Avand tratamentul cu Sealant Ceramic pentru vopsea, intretinerea motocicletei este mai usoara, deoarece o cantitate mai mica de contaminanti se lipeste de el. Sigilantii ofera, de asemenea, o adancime mai mare a contrastului vopselei, aducand-o la un luciu mai mare, scotand in evidenta stralucirea naturala. Bonus, sigilantii tind sa protejeze vopseaua mai mult decat o ceara, tratamentul avand efect pana la 6 luni.
-
Exista multe beneficii in aplicarea unui strat ceramic! In primul rand, se ofera un strat suplimentar de protectie la zgarieturile fine si impotriva razelor solare, prevenind oxidarea si decolorarea. De asemenea, aceste acoperiri resping cu usurinta apa, astfel incat sa previna ruginirea. Motocicleta ta va fi mai rezistenta la contaminanti si va fi protejata impotriva petelor de apa pe o perioada de pana la 24 de luni (in functie de numarul de straturi aplicate). Totodata, luciul obtinut dupa aplicare face sa para ca si cum vehiculul tau este din nou nou-nout.
-
Protectia ceramica in doua straturi formeaza un invelis ceramic transparent si ultra rezistent cu o duritate de 9H. Odata aplicat, nivelul de luciu va ramane la un nivel superior pentru o perioada de timp mai indelungata , comparativ cu produsele traditionale de protectie a vopselei. De asemenea, curatarea motocicletei va fi mult mai usoara datorita nivelului ridicat de respingere a contaminantilor. Stratul ceramic format este foarte dens si rezistent la substantele chimice, atat alcaline cat si acide (pH2 – pH12). Aceasta caracteristica face ca rasina de copac, bitumul sau petele de apa sa fie usor de indepartat. Comparativ cu ceara naturala sau cu polimerii, protectia ceramica poate rezista la temperaturi cuprinse intre - 40ºC si + 250ºC. Aplicarea protectiei ceramice se poate face doar dupa degresarea suplimentara si minutioasa a suprafetelor ce urmeaza a fi protejate.
-
Datorita continutului de siliciu de 50% din volum, protectia oferita este de lunga durata restabileste luciul plasticelor si le protejeaza impotriva decolorarii. Elementele protejate vor fi mai usor de curatat.
-
Aceasta protectie este potrivita pentru orice tip de piele, nu ii schimba finisajul si formeaza o bariera protectoare durabila cu aspect mat, rezistenta la abraziune, ce protejeaza suprafata de razele UV, transferul de culoare sau decolorare. Dupa curatare si aplicarea protectiei, murdaria si lichidele nu vor mai intra in piele, ci vor fi respinse. Protectia a fost testata pe toate tipurile de piele si ofera o durabilitate de pana la 12 luni, in functie de gradul de uzura.
-
Dupa aplicarea tratamentului, tesaturile obisnuite devin usor de curatat si capata proprietati hidrofobe avand ca efect prevenirea petelor, imbibarea cu lichide sau degradarea (mucegai). Solutiile folosite acopera la nivel nano fiecare fibra de tesatura individual, in acest fel lasand materialul sa respire. Se poate folosi in siguranta pe orice culoare sau tip de tesatura fara sa afecteze proprietatile acesteia.
-
Solutia de hidratare curata murdaria si grasimea de pe suprafetele din piele, lasand in acelasi timp o pelicula de protectie contra razelor UV pe zonele in care a fost aplicat. Lumina soarelui si caldura vor usca si decolora elementele din piele, scurtandu-le durata de viata mult mai rapid daca nu veti alege sa le protejati.